Thursday 28 March 2013

Sayang awak ketat ketat @@

Hmm, tengok tajuknya sahaja, mesti ada yang berminat nak komen. Hari ini aku terbaca artikel berkenaan bercinta dengan sahabat karib. Haaaaa, ada sesiapa yang ada pengalaman sedemikian? Bermula dengan perkenalan, menjadi kawan biasa, berkongsi minat yang sama, bercerita susah senang masing2, menjadi sahabat karib dan akhirnya menjadi pasangan kekasih... Fuyooo. Macam drama pun ada. Kronologi yang teratur. Sedap mata kita membace atau mendengar cerita sebeginan tapi adakah yang memikulnya terasa senang? Apakah impaknya? Lebih pada positif atau negatif?

Positif
- Sudah kenal akan pasangan, (lebih mudah terima baik buruk masing2).
- Kurang pertengkaran (dah lama pun kenal, tau la nak jaga hati masing2, akan cuba elakkan perkara yang pasangan tidak suka).
- jika sudah berkenalan sejak kecil, lagi senang. Mak ayah masing2 pun sudah kenal. Keluarga mesti bagi lampu hijau. 

Apa lagi ek ..... Aku pun tak ada idea. Kita cerita yang negatif pulak..

Negatif
- susah nak adaptasi panggilan (biasa panggil aku engkau, sekarang nak panggil abang sayang. Kalau tersasul, agaknya ada yang terasa hati tak)?
- susah nak bezakan kawan atau kekasih. (Kalau ada yang sensitif, mesti akan pertikaikan bahawa layanan pasangan sama sahaja semasa kawan dahulu dan berkasih sekarang).
- Jika ada persengketaan atau salah faham, besar kemungkinan akan berpisah (Tak kisahlah kalau tak jadi kekasih tapi kemungkinan besar jadi musuh).

Haih, 3 positif, 3 negatif.. Cukup la tu.. Nanti tercakap banyak, orang yang tengah pasang niat nak ajak sahabat berpasangan tu terbantut pulak.. Buruk baik tengok pada cara masing2 mengemudikan bahtera masing2.. Apa sahaja yang tertulis di atas hanyalah pandangan aku tersendiri..

Pandai pandailah kamu semua nak menilai. Sama ada nak jadikan ikhtibar atau nak jadikan pekasam, kamulah yang buat kesimpulan @@

No comments:

Post a Comment